17 січня 2019 року – дата прийняття Закону № 2673-VIII, яким центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії було включено до переліку суб’єктів державної реєстрації.
13 травня 2021р. – дата чергового рейдерського захоплення влади в Церковному Управлінні (Єпископаті) Німецької Євангелічно-Лютеранської Церкви України (ідентифікаційний код юридичної особи – 20955066).
Так, 13 травня державним реєстратором Державної служби України з етнополітики та свободи совісті Хаустовою М.Є. на підставі підроблених документів, поданих не уповноваженими особами було проведено реєстраційну дію «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» № 1005561070020001082: зміна інформації для здійснення зв'язку з юридичною особою; зміна керівника; зміна найменування юридичної особи; зміни до установчих документів.
Громади Німецької Євангелічно-Лютеранської Церкви України безмежно обурені рішеннями державного реєстратора і налаштовані безкомпромісно та рішуче відстоювати свої права. 17 травня Президент Синоду Андрій Кузнєцов оголосив голодування. Через кілька днів до нього приєднались прихожани НІМЕЦЬКОЇ ЄВАНГЕЛІЧНО-ЛЮТЕРАНСЬКОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ГРОМАДИ СВЯТОГО ПАВЛА В М.ОДЕСА.
18 травня 2021р. НІМЕЦЬКА ЄВАНГЕЛІЧНО-ЛЮТЕРАНСЬКА РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА СВЯТОГО ПАВЛА В М.ОДЕСА, РЕЛІГІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ «ЄВАНГЕЛІЧНО-ЛЮТЕРАНСЬКА РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА СВЯТОГО ДУХА» та законно обраний Єпископ Серге Машевські звернулися до Міністерство юстиції України зі скаргами на реєстраційні дії, проведені державним реєстратором Державної служби України з етнополітики та свободи совісті Хаустовою М.Є.
В питанні дотримання вимог закону немає місця компромісам. Тому, безсумнівно, реєстраційна дія «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» від 13 травня 2021р. № 1005561070020001082, в результаті якої самозванець Павло Шварц став «єпископом», а Церква отримала новий статут, який вона не складала та не затверджувала, має бути скасована.
Пунктом 8 “Порядку розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції”, передбачено, що якщо під час розгляду Мін’юстом скарги у сфері державної реєстрації встановлено наявність очевидних порушень закону, розгляд такої скарги здійснюється Мін’юстом невідкладно без розгляду її колегіально.
Хоча скаржники просили розглянути їх звернення саме в такому (терміновому) порядку, станом на 24 травня 2021р. дата розгляду відповідних скарг ще навіть не призначена. Тим часом, рейдери вже ділять портфелі та захоплюють майно Церкви по всій Україні. Зволікання з об’єктивною та жорсткою правовою оцінкою реєстраційних дій, спонсором та вигодонабувачем яких є Павло Шварц, в даному випадку може мати незворотні наслідки.
Чи може Міністерство юстиції України забезпечити для скаржників дотримання вимог Порядку розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації щодо невідкладного розгляду їх скарг?
Чи може Міністерство юстиції України гарантувати об’єктивний та неупереджений розгляд скарг НІМЕЦЬКОЇ ЄВАНГЕЛІЧНО-ЛЮТЕРАНСЬКОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ГРОМАДИ СВЯТОГО ПАВЛА В М.ОДЕСА та РЕЛІГІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «ЄВАНГЕЛІЧНО-ЛЮТЕРАНСЬКА РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА СВЯТОГО ДУХА»?
Чи може Міністерство юстиції України дозволити собі пасивну позицію в цьому питанні?
Чому Міністерство культури та інформаційної політики України та Державна служба України з етнополітики та свободи совісті настільки лояльні до рейдерської групи під керівництвом Павла Шварца та Олександра Гросса?
Що ще має трапитись, щоб Міністерство культури та інформаційної політики України та Державна служба України з етнополітики та свободи совісті нарешті зрозуміли, що загравання з рейдерами та шахраями не має нічого спільного з інтересами Держави та принципами державної служби?